Kako sam pobedila želudačne probleme: Joga za želudac

Instruktorka joge

 

Želudačna kila i gastritis dijagnostifikovani su mi još u detinjstvu tačnije u ranom pubertetu. Tada su počeli problemi sa varenjem – gorušica, nervoza stomaka, nadimanje… Sve to je imalo snažan uticaj na mene, kako fizički, tako i psihički.

Povukla sam se u sebe, postala manje aktivna, a obroci su mi postali mučni. Gastroenterološki pregled, koji je uključivao i neprijatno gutanje sonde, potvrdio je dijagnozu: gastritis i želudačna kila, tačnije hijatalna hernija. Stomak mi je izazivao stres, a stres je uticao na stomak, te sam upala u začarani krug.

Dve decenije sam se „borila“ sa stomakom: nadutošću, bolovima, osećajem kiseline, otežanim disanjem i drugim simptomima.

Za sve to vreme isprobavala sam različite terapije, lekove, menjala ishranu, ali ništa nije donosilo dugoročno olakšanje. Pokušala sam i sa manuelnim terapijama kod različitih praktičara, što mi je privremeno pomagalo, ali bi prvi stres vratio sve na početak.

Lotos položaj

Sidhasana – Meditativni položaj

Početak joga prakse

U svojim dvadesetim godinama počela sam da praktikujem jogu, što mi je neizmerno prijalo, posebno psihološki. Ali, tada sam već radila posao koji je sa sobom nosio mnogo stresa, a ja sam na stres uvek reagovala stomakom – solarnim pleksusom. Činilo se kao da se moje telo buni, postajala sam često bolesna i fizički slabija. Nisam mogla da podižem teške stvari jer bi to pogoršalo moje stanje, niti sam mogla da imam intenzivnije treninge.

Simptomi su postajali sve izraženiji, pa sam čak razmatrala i mogućnost operacije o čemu sam razgovarala sa gastroenterologom. Ipak, nisam se odlučila za taj korak, već sam nastavila da tražim prirodno rešenje.

Joga poza

Camel variation – Kamila varijanta

Ulaskom u tridesete shvatila sam da mi je potrebna temeljna životna promena. Iako nije bilo lako doneti takvu odluku, rad na sebi me je doveo do saznanja da je vreme da se posvetim upravo sebi: svom telu, zdravlju i psihičkom stanju.

Jedno značajno putovanje na Zanzibar otvorilo mi je oči. Bila mi je potrebna ta vrsta predaha, tamo sam shvatila koliko dobro mogu da se osećam i koliko je važno da preuzmem inicijativu i preuzmem veću kontrolu nad svojim životom.

Kako je počeo oporavak?

Nakon povratka s putovanja, zakazala sam specifičan tretman masaže i korekcije želuca. Putem interneta sam pronašla Stefana Vasića i odlučila da pokušam s njegovim metodom tretmana. Objasnio mi je sadržaj terapije te naglasio važnost pridržavanja uputa za proces oporavka – to se odnosilo na režim ishrane, prirodne lekove, ali i na dve određene vežbe.

Dok sam se detaljnije upoznavala s vežbama koje mi je preporučio, uvidela sam da su to zapravo asane iz joge koje sam već praktikovala. Međutim, nisam bila svesna da određeni joga položaji mogu značajno doprineti oporavku želuca, dok su drugi položaji neadekvatni ukoliko je želudac oslabljen.

Ilustracija meridijana na čovećijem telu

 

Dalji koraci u joga praksi

U tom periodu sam se upisala na kurs u Joga savezu Srbije i počela sam intenzivnije da se interesujem za ovu disciplinu. Paralelno s izvođenjem preporučenih vežbi, pohađala sam i časove joge. Već nakon prvog tretmana sam se osećala veoma dobro, a kontinuiranim vežbanjem tokom mesec dana došla sam do osećaja preporoda. Prvi put mi se činilo da mi stomak funkcioniše kako treba.

Međutim, važno je istaći da sam zbog poslovnog stresa u jednom trenutku prestala sa vežbanjem i nisam se pridržavala preporučene ishrane, što je rezultiralo ponovnim pogoršanjem stanja. Pozvala sam Stefana, ali umesto da dođem na tretman, savetovao mi je: „Ne, ne dolazi. Skuvaj čaj i uradi vežbe.“ Već sutradan sam se ponovo osećala izvanredno.

Tada mi je postalo jasno da je u redovnom vežbanju i samopouzdanju dugoročno rešenje.

Kako je nastao moj program

Tokom tog perioda nastavila sam da pohađam kurs za instruktorku joge. Primetila sam da mi određene vežbe donose veliko olakšanje. Na kursu sam otkrila nove asane koje jačaju i poboljšavaju funkciju želuca, a paralelno sam pisala diplomski rad na temu joge i zdravlja, što mi je omogućilo da produbim svoje znanje. Istovremeno, počela sam da istražujem i yin jogu, koja kroz specifične položaje stimulira meridijane želuca, podstičući tako energiju neophodnu za njegovo isceljenje. U tom procesu sam počela detaljnije da se informišem o meridijanima želuca, spajajući znanja o hatha i yin jogi.

Takođe sam spoznala da u fazi oporavka nisu preporučljivi položaji koji zahtevaju oslanjanje na ruke ili podizanje teških predmeta, kao što su tegovi ili vežbe na spravama za ruke. Međutim, sa dovoljnim oporavkom želuca, moguće je postepeno uvesti i ove aktivnosti. Tako sam i ja, nakon što sam ojačala, počela neometano da vežbam u teretani i osetila sam se zaista dobro i snažno.

Asana za blago istezanje želudačnog meridijana

Sphinx – Sfinga

U međuvremenu sam završila kurs za instruktorku joge, napustila sam prethodni posao i počela da držim časove joge. Takođe, počela sam da objavljujem video klipove sa asanama i savetima na društvenim mrežama. Bila sam iznenađena kada su moji video klipovi posvećeni zdravlju želuca postali viralni, što je ukazalo na to da mnogi ljudi imaju slične probleme.

To me je podstaklo da kreiram online program ‘Joga za želudac’, kako bih pomogla ljudima širom sveta, uključujući i one koji nisu u mogućnosti da odu na nameštanje ili masažu. Počele su da mi stižu poruke od ljudi koji su vežbali po mom programu i koji su osećali značajno poboljšanje simptoma ili njihovo potpuno uklanjanje.

Moja misija da pomognem drugima ovde dobija smisao. Želim da svojim iskustvom podržim sve koji se bore sa problemima želuca i da ih ohrabrim da koriste ovo znanje i posvete se sebi, kako fizički tako i psihički.

Važno je biti spreman na rad, jer je oporavak proces. Ja sam tu da pružim podršku i da zajedno radimo na poboljšanju zdravlja. Ključno je ostati dosledan u oporavku, uz pažljivo osluškivanje signala koje nam telo šalje.

Asana za istezanje želudačnog meridijana

Danurasana – Luk

Program ‘Joga za želudac’

U ovom programu povezala sam hatha i yin jogu kako bih pronašla način za obnavljanje funkcije želuca i njegovo održavanje u zdravom stanju. Kreirala sam program da bih pomogla i drugima u procesu oporavka, jer iz sopstvenog iskustva znam koliko pomeranje želuca i prisustvo kile mogu otežati svakodnevni život. U programu su i tehnike disanja koje otvaraju dijafragmu, koja često biva u spazmu kod želudačnih tegoba. Program uključuje i savete za ishranu, prirodne narodne recepte i napitke, preporuke za masaže i, naravno, moju kontinuiranu podršku tokom celog procesa.

Tokom obuke za instruktora joge shvatila sam značaj mentorstva i činjenicu da smo uporniji kada imamo nekoga ko nas vodi. Kada bih se našla u nedostatku motivacije, časovi koje smo imali bili su pravi pokretač. Upravo zato je program osmišljen tako da ja vodim vežbače kroz čas na progamu koji je snimljen i što je još praktičnije polaznici mu mogu pristupiti kad njima odgovara i sav materijal im trajno ostaje.

Vreme oporavka želuca

Bitno je naglasiti da ne postoji brzo rešenje kada se radi o poboljšanju zdravlja želuca; napredak se postiže postepeno i zavisi od redovnosti i posvećenosti vežbanju. Stoga, onima koji doživljavaju stres manifestovan kroz stomak, savetujem da vežbanje učine svojom svakodnevnom rutinom. Baš kao što vežbanje u teretani jača naše mišiće, a trčanje ili brzi hod unapređuju našu kondiciju, tako i konstantno vežbanje povoljno utiče na zdravlje želuca. Važno je ne gubiti volju ukoliko ponekad izostanemo iz planiranog ritma vežbanja – ključno je vratiti se na put oporavka bez odlaganja.

Posebno bih želela da ohrabrim nove polaznike da budu strpljivi. Prvih nekoliko časova može biti izazovno, ali kako telo postaje sve više naviknuto na aktivnost, vežbe će postajati sve prirodnije i lakše izvodljive.

Melting heart (puppy pose)

Važnost medicinskih konsultacija

Briga o zdravlju je vaš primarni prioritet, stoga je neophodno da redovno konsultujete svog lekara. Pre započinjanja bilo kakvog programa vežbanja, toplo preporučujem da potražite savet od svog lekara ili gastroenterologa, a po potrebi i kardiologa. Samo kvalifikovani zdravstveni stručnjak može postaviti pravilnu dijagnozu.

Joga specijalizovana za želudačne probleme nudi alternativni metod za poboljšanje vašeg zdravstvenog stanja. Kao instruktorka joge, snažno verujem u njenu sposobnost da doprinese vašem oporavku. Istovremeno, smatram da je saradnja s medicinskim stručnjacima neophodna za ostvarivanje optimalnih zdravstvenih rezultata.

Ukoliko doživljavate simptome koji bi mogli ukazivati na ozbiljnije zdravstvene probleme, ne odlažite posetu lekaru. Hitno je raskrinkati bilo kakve sumnje na ozbiljne bolesti, uključujući kancer ili tumore. Moj cilj je da vam pružim podršku na putu ka poboljšanju zdravlja, i sa zadovoljstvom promovišem prirodne metode isceljenja i vraćanja telesnog balansa. Zajedno, možemo raditi ka unapređenju kvaliteta vašeg života.

Imate pitanje u vezi ove teme?

Postavite ga na dnu stranice – odgovor stiže u roku od 24 sata.

KOMENTARI

0 komentara

Prosledi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sadržaj