Kako sprečiti glavobolju i migrenu – 7 proverenih načina

Efekat jakih glavobolja i migrena može biti iscrpljujući. Za mnoge su simptomi dovoljno jaki da ometaju lični i radni život. Ipak, postoje provereni načini kako sprečiti glavobolju i migrenu i pre nego što nastanu.

Iako još uvek ne postoji lek za migrenu, prepoznavanje i izbegavanje okidača može pomoći u smanjenju rizika od pojave migrene.

Nudimo vam 7 korisnih saveta za sprečavanje glavobolje i migrene pre nego što počnu.

1. Napravite bolji izbor hrane za sprečavanje glavobolje

Uključite više integralnih namirnica u svoju ishranu i smanjite upotrebu obrađene hrane. Takođe bi trebalo da smanjite unos kofeina i šećera i izbegavate hranu sa nitratima i MSG, što može izazvati migrene kod nekih osoba.

2. Započnite dnevnik glavobolje

Vođenje dnevnika glavobolje može vam pomoći da bolje razumete odnos između vaših okidača, epizoda migrene i načina života. Obratite pažnju na to koliko često se migrena javlja i šta ste radili kada se epizoda dogodila.

Na primer, neki ljudi smatraju da sledeće dovodi do migrene:

● Promene u ciklusu spavanja
● Menstruacije
● Vežbanje
● Pušenje
● Ekstremni umor
● Određena hrana i pića
● Vremenske promene
● Preskakanje obroka ili post
● Jarka, trepćuća svetla
● Specifični mirisi

3. Pratite hormonske promene

Hormonske promene mogu značajno uticati na simptome migrene. Mnoge žene prijavljuju da imaju migrene tokom ili pre menstruacije. Stručnjaci preporučuju da se pridržavate zdrave ishrane i redovno vežbate kako biste ublažili simptome.

Studija klinike Mejo takođe sugeriše da oralni kontraceptivi i terapija zamene hormona mogu povećati rizik i težinu migrene. Međutim, prelazak na drugu kontrolu rađanja može pomoći u ublažavanju simptoma.

4. Ne preskačite obroke

Preskakanje obroka ili post može dovesti do migrenskih glavobolja. Idealno bi bilo da doručkujete najmanje sat vremena nakon buđenja i da jedete svaka tri do četiri sata nakon toga. Osim što jedete na vreme, vodite računa da pijete dovoljno vode jer dehidracija takođe izaziva migrene.

Preporučeni unos vode je 3,7 litara dnevno za odrasle muškarce i 2,7 litara dnevno za odrasle žene.

5. Nemojte zaboraviti dobar san

Nedostatak odmora može pogoršati simptome migrene. Ciljajte najmanje 7 do 8 sati svake noći. Ako imate problema sa spavanjem, konsultujte se sa svojim lekarom da biste isključili bilo kakva osnovna stanja.

Pored toga, možete isprobati tehnike opuštanja kao što su meditacija i joga.

6. Vežbajte tehnike opuštanja za sprečavanje glavobolje

Studija Američkog društva za glavobolju otkriva da 4 od 5 osoba navodi stres kao uobičajeni pokretač migrene. Iako ne možete u potpunosti da izbegnete stresne situacije, postoje koraci koje možete preduzeti da smanjite nivo stresa. To može uključivati laganu vežbu i dovoljno sna.

7. Slušajte svoje telo

Redovno vežbanje ima različite zdravstvene prednosti. Međutim, intenzivna fizička aktivnost poput dizanja tegova može pogoršati simptome. Razmislite o prelasku na manje naporne vežbe kao što su tai či, joga i lagani aerobik.

Kako sprečiti glavobolju i migrenu? Disciplinom!

Praktično, praćenje ponašanja sopstvenog tela i stroga kontrola su jednostavan način – bez lekova – za sprečavanje glavobolje i migrene. Disciplina je krucijalna budući da mnogi upravo zbog manjka iste „padaju“ na putu poboljšanja. Povuče ih raniji stil života (bilo da je hrana, nespavanje ili nešto treće u pitanju) i… od rešavanja problema nema ništa.

KOMENTARI
0 komentara

Prosledi komentar

You have to agree to the comment policy.