Loša cirkulacija i 13 načina da je pobedite

Muči vas loša cirkulacija? Imamo sjajne savete kako da rešite ovaj problem i da od njega ostane samo loša uspomena…

Teško je poverovati, ali vaše telo ima oko 100.000 kilometara krvnih sudova. Zajedno sa srcem i drugim mišićima, oni čine vaš cirkulatorni sistem. Ova mreža puteva nosi krv u svaki kutak vašeg tela.

Ali kada je vaša cirkulacija loša, to usporava ili blokira protok krvi. To znači da ćelije u vašem telu ne mogu dobiti sav kiseonik i hranljive materije koje su im potrebne.

Simptomi loše cirkulacije

Кada vaši udovi ne mogu da dobiju dovoljno krvi, vaše ruke ili stopala mogu biti hladne ili utrnute. Može doći i do promene boje kože – čak dobiti plavu nijansu!

Loša cirkulacija takođe može da isuši vašu kožu, učini nokte lomljivim i dovede do opadanja kose, posebno na stopalima i nogama.

Neki muškarci mogu imati bolesti poput problema sa postizanjem ili održavanjem erekcije. A ako imate dijabetes, ogrebotine, povrede ili rane imaju tendenciju da zarastaju sporije. Generalno, promena boje kože naročito na stopalima ili šakama jasan su simptom da nešto sa cirkulacijom nije u redu.

Odrecite se pušenja

Nikotin je aktivni sastojak cigareta, elektronskih cigareta i bezdimnog duvana. Oštećuje zidove arterija i toliko zgušnjava krv da ne može da prođe kroz krvne sudove. Upravo ovo smanjenje cirkulacije i smanjenje ishrane ćelija predstavlja ozbiljan problem krvnih sudova da je loša cirkulacija samo znak upozorenja da nešto pod hitno morate da uradite.

Ako pušite, prestanite. Može vam biti teško u početku, ali ako je potrebno zatražite i stručnu pomoć – bitno je da znate da nema mesta duvanskom dimu u vašim plućima!

Кontrolišite krvni pritisak

Ako je previsok, može izazvati aterosklerozu, stanje koje očvršćava vaše arterije i smanjuje protoka krvi. Neka vam cilj bude 120 mmHg sa 80 mmHg ili manje, ali pitajte svog doktora o najboljim vrednostima za vaše godine i zdravlje.

Proverite svoj pritisak najmanje jednom mesečno. Možete kupiti kućni aparat za merenje krvnog pritiska ili ga izmeriti u apoteci. Redovno pratite promene i varijacije jer krvni pritisak ukazuje i na stanje krvnih sudova.

Hidracija tela = bolja cirkulacija

Otprilike polovina krvi u organizmu se sastoji od vode. Dakle, morate ostati hidrirani da biste je održali u pokretu. Neka vam cilj bude 8 čaša vode dnevno. Moraćete da pijete više ako vežbate ili ako je napolju vruće.

Povremeno ustanite ako radite sedeće poslove

Sedenje satima nije dobro za vašu cirkulaciju a i leđa. To slabi mišiće nogu i usporava protok krvi u njima, što može izazvati krvni ugrušak. Ako imate sedeći posao (a i redovna fizička aktivnost vam nije nešto bliska), razmislite o stolu koji se može podići pa onda spojite ugodno sa korisnim – malo radite stojeći a malo sedeći.

Možda će trebati vremena da se naviknete, ali ustajanje pomaže „ventilima“ u venama nogu, šaljući krv do srca. Time se značajno poboljšava cirkulacija i ishrana ćelija organizma.

Noge uz zid protiv loše cirkulacije

Кada vam oteknu gležnjevi ili stopala, isprobajte joga pozu noge uz zid. Takođe se zove viparita karani, to je lak način da pošaljete svoju krv u drugom pravcu.

Lezite na pod ili na prostirku za jogu, sa levim ili desnim ramenom blizu zida. Okrenite telo tako da možete da podignete stopala i prislonite donji deo uza zid. Ispružite ruke na podu sa dlanovima nadole za ravnotežu. Ostanite u položaju desetak minuta i simptomi – pre svega težina u nogama – će jednostavno nestati.

Hodanje lako a moćno

Aerobno znači „sa kiseonikom“. Dakle, kada trčite, vozite bicikl, hodate, plivate i radite slične vežbe, unosite više kiseonika i prenosite ga u mišiće. Ovo podstiče pumpanje krvi, čini vaše srce jačim i snižava krvni pritisak.

Postavite cilj da vežbate 30 minuta, 5 do 7 dana u nedelji. Ako je potrebno, razbijte ga na male komade. Ako hodate, znajte da umerene do intenzivne brzine – najmanje 4,5 km na sat – nude najbolje zdravstvene prednosti.

Polučučnjevi smanjuju lošu cirkulaciju

Ovaj oblik treninga snage ne samo da podstiče pumpanje krvi, već takođe pomaže u snižavanju šećera u krvi i pomaže kod bolova u leđima.

Počnite sa stopalima u širini ramena i rukama sa strane. Sada se polako savijte u kukovima i kolenima, ali držite leđa ispravljena, kao da sedite u stolici. Dok se vraćate u početnu poziciju, savijte ruke za ravnotežu.

Čarape za kompresiju

Pozovite svoju garderobu u pomoć. Čarape za kompresiju mogu se lako nabaviti,  malo stežu vaše noge tako da vam krv ne stagnira. Umesto toga, vratiće se u vaše srce.

Pitajte svog lekara koja dužina i količina pritiska su najbolji za vas.

Jedite više biljne hrane a manje mesa

Suočimo se sa tim: nema loše strane u uravnoteženoj ishrani. Jedite puno voća i povrća. Držite se dalje od zasićenih masti koje se mogu naći u crvenom mesu, piletini, siru i drugim životinjskim izvorima. Izbegavajte previše soli.

To će vam pomoći da održite svoju težinu u zdravim granicama, a holesterol i krvni pritisak pod kontrolom – i vaše arterije čiste.

Četkajte svoje telo, ne samo kosu

Pogurajte svoju krv u pravom smeru i loša cirkulacija će brzo nestati. Uzmite četku za telo sa čvrstim, ravnim vlaknima i prevlačite po suvoj koži. Počnite sa stopalima i napredujte, koristeći duge pokrete na nogama i rukama.

Napravite krugove na stomaku i donjem delu leđa. Suvo četkanje takođe uklanja suvu kožu. Uradite to svaki dan, neposredno pre tuširanja.

Bitna napomena: četkanje vršite uvek prema srcu!

Topla voda protiv loše cirkulacije

To je privremeno rešenje, ali topla kupka je odličan način da pokrenete cirkulaciju. Topla voda čini da se vaše arterije i vene malo šire otvore, propuštajući više krvi.

A kao dodatak za unutrašnju upotrebu – pa naravno vruća voda ili čaj!

Bonus upozorenje: cirkulacija, ishrana i zdrav životni stil

Ishrana masnom, procesiranom i konzervisanom hranom značajno utiču na cirkulaciju ali i pojavu drugih bolesti. Simptomi i promene se sporo pojavljuju ali imaju tendenciju akumuliranja. Zato neka vam pojava loše cirkulacije budu alarm da je bitno da napravite radikalne promene u životu, da bi omogućili organizmu da se očisti i vrati u optimalno stanje.

Ne zaboravite – retke su bolesti koje organizam ne može da prevaziđe ako mu se da prilika.

KOMENTARI
0 komentara

Prosledi komentar

You have to agree to the comment policy.