Zeleni čaj – moćni zaštitnik zdravlja

Zašto zeleni čaj treba da je svakoga dana prisutan na vašem stolu? Zašto se o njemu dosta piše u superlativu i govori da je u pitanju tzv. „superhrana“?

Odgovor je jednostavan: zeleni čaj je moćan lekovit napitak. Antioksidansi koje sadrži u velikim količinama donose nam različite zdravstvene koristi kao retko koja namirnica ili napitak.

Najzdraviji je kada se pije ujutru, najbolje umesto ili uz ispijanje prve jutarnje kafe.

Antioksidansi iz ovog napitka pomažu:

  • gubitak kilograma
  • štite od tumora
  • smanjenju rizika od srčanog udara
  • poboljšavaju koncentraciju i umnu bistrinu.

Kako zeleni čaj pomaže našem zdravlju

Sadrži veoma zdrave bioaktivne supstance

Bogat je polifenolima koji dokazano pomažu u borbi protiv raka i protiv upala. Pored polifenola biljka zelenog čaja sadrži mnogo korisnih jedinjenja i minerala koji pozitivno utiču na zdravstveno stanje.

SAVET: Da biste dobili maksimum iz ove super namirnice, birajte kvalitetniji brend zelenog čaja. Mnogi brendovi nižeg kvaliteta mogu da sadrže prevelike količine fluorida.

Poboljšava funkcije mozga

Odličan je za razbuđivanje jer pruža dosta energije. Sadrži aktivni sastojak kofein i potvrđeno je da se ljudi osećaju odmornije nakon ispijanja zelenog čaja. Pored kofeina, aminokiselina L-teanin jača mozak i smanjuje anksioznost.

Oba jedinjenja utiču na bolje raspoloženje, koncentraciju i veliku produktivnost. Takođe vas može zaštititi od bolesti kao što su demencija, Parkinsonova bolest i Alchajmerova bolest.

Zeleni čaj sagoreva masti

Zeleni čaj je čest sastojak u većini dodataka za sagorevanje masti. Osim što sagoreva masti, zeleni čaj ubrzava metabolizam i samim tim doprinosi bržem smanjenju obima struka i pročišćavanju creva.

Smanjuju rizik od pojave pojedinih tumora

Rak je uzrokovan nekontrolisanim rastom ćelija. Antioksidansi iz zelenog čaja mogu pomoći u zaštiti od oksidativnog oštećenja.

Istraživanja su povezala da jedinjenja zelenog čaja smanjuju rizik od pojedinih tumora.

Postoji mnoštvo studija i istraživanja koje gornju činjenicu dokazuju. Izdvojimo neke:

  • Pregled opservacionih studija otkrio je da su žene koje su pile 1-2 šoljice zelenog čaja dnevno imale približno 20-30% manji rizik od razvoja raka dojke, jednog od najčešćih karcinoma kod žena.
  • Jedna studija je potvrdila da muškarci koji redovno piju zeleni čaj imaju manji rizik od raka prostate.
  • Analiza 29 studija pokazala je da su oni koji su  redovno pili ovaj napitak imali oko 42% manje šanse da razviju kolorektalni rak.

Zeleni čaj osvežava dah

Pomoću katehina zeleni čaj umanjuje zadah, ali još uvek ne postoji dokaz da ubija loše bakterije u ustima.

Pomaže u prevenciji dijabetesa tipa 2

Dijabetes tipa 2 je danas veoma česta pojava a uzrokovan je insulinskom rezistencijom. Studije pokazuju da zeleni čaj poboljšava osetljivost na insulin i smanjuje nivo šećera u krvi.

Pomaže u prevenciji kardiovaskularnih bolesti

Studije pokazuju da zeleni čaj može poboljšati neke od glavnih faktora rizika za ove bolesti, što uključuje poboljšanje ukupnog holesterola i nivoa LDL (lošeg) holesterola. Ljudi koji redovno piju ovaj napitak imaju 31% manju šansu od smrti usled kardiovaskularnih bolesti.

Koristan je za smanjenje težine

Istraživanja pokazuju da zeleni čaj može dovesti do gubitka težine. Može biti posebno efikasan u smanjenju sala na stomaku koje je vezano za povećan rizik od mnogih metaboličkih bolesti.

Produžava život

Zbog kvalitetnih mikronutrijenata koje unosimo konzumirajući ovaj napitak, živimo zdravije. Sve ovo odražava povoljno na bitne funkcije u organizmu i tako nam omogućava da živimo duže.

Kako treba pripremati zeleni čaj i koji su rizici?

Kako bi u što više mogli da iskoristimo beneficije koje nam nudi ovaj dragoceni napitak treba da znamo kako pravilno da ga pripremimo.

Pre svega, treba ga piti sveže pripremljenog. Kao i prilikom kuvanja svakog drugog čaja, najbolje ga je skuvati u vodi zagrejanoj na 60 ili 70 stepeni. Kada ga skuvate, sačekajte da se ohladi 3-5 minuta. Korisno je da se pije uz malu količinu limuna jer će se tako sprečiti da čaj izazove zasićenje organizma gvožđem.

Treba izbegavati dodavanje mleka u čaj jer istraživanja pokazuju da mleko ublažava dejstvo antioksidanata i time napitak gubi na lekovitosti.

Ne treba preterivati sa unošenjem ovog napitka, a  poželjno je piti ga redovno. Najbolje je piti jednu do dve šoljice čaja na dan i to ujutru. Kada unosimo previše čaja može doći do interakcije sa određenim lekovima, poput onih za visok krvni pritisak ili probleme sa srcem.

Zaključak

Zeleni čaj ljudi najčešće koriste da bi smanjili telesnu težinu i nisu u potpunosti upoznati kakve sve druge povoljne efekte donosi ovaj moćni napitak. Verovatno bi svako od nas uvrstio ovaj napitak u svoj svakodnevni izbor napitaka kada bi znao za sve zdravstvene i životne koristi koje nam pruža.

Sada kada ste upoznati sa svim koristima od ovog skromnog napitka – pronađite prostor u svojoj svakodnevnoj rutini i… živeli!

KOMENTARI
0 %s Comments

Prosledi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.